28/2 - 1/3: Zondag, School en Bath - Reisverslag uit Trowbridge, Verenigd Koninkrijk van Laura en Jeannette - WaarBenJij.nu 28/2 - 1/3: Zondag, School en Bath - Reisverslag uit Trowbridge, Verenigd Koninkrijk van Laura en Jeannette - WaarBenJij.nu

28/2 - 1/3: Zondag, School en Bath

Door: Laura en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Laura en Jeannette

01 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Trowbridge

Zondagmorgen konden we heerlijk uitslapen. De kerkdienst begon pas om half 11. Na een heerlijk ontbijt zagen we vanuit ons keukenraam de eerste mensen richting de kerk lopen. We liepen de deur uit en binnen een paar stappen stonden we in de kerk. Deze staat in onze achtertuin. Een vreemde zou kunnen denken dat het de schuur is maar als je binnen kijkt is het toch een kerk! Er staat een preekstoel, daar voor een kleine katheter en daarvoor 5 banken. In de hoek staat een Johannes orgeltje. De achterste twee banken waren gevuld met de familie Broome. Wij zaten op de derde bank. De twee banken voor ons waren leeg. Het is een bijzondere ervaring om met maar 15 mensen in een kerkje te zitten. Het viel ons mee om de preek te volgen. Het ging ons aardig goed af. Net voor de preek gingen we zingen. Er lagen boekjes voor ons met Hymns van Gadsby. De opgegeven hymn zochten we op in het boekje. Toen het orgel ging spelen gingen de mensen staan. Dat er hier staand gezongen werd, hadden we nog niet helemaal in de gaten.. Het zingen werd meerstemmig gedaan. Dit klonk erg mooi!

Op maandagmorgen gingen we eerst boodschappen doen. We zochten onze weg door het stadje Trowbridge. Van David hadden we gehoord dat er een enorme supermarkt zou moeten zijn. Aan de hand van Google maps kwamen we er... Het oversteken van een weg bleek nog een beetje moeilijker te zijn dan gedacht. In plaats van eerst links kijken moet je eerst naar rechts kijken. Iets wat we nog niet helemaal gewend zijn om te doen.. Voor je het weet lig je er onder. Bij de kassa van de enorme supermarkt Tesco Extra, moesten we natuurlijk met ponden betalen. Even heel diep in onze portemonnee kijken.. Die ponden zien er echt heel anders uit! Ook het meenemen van de boodschappen was een uitdaging. We doen hier alles met de benewagen, dus we hebben tasjes in overvloed. Onze rugzakken puilden uit van de chipszakken, wc-reiniger, wasmiddel en schoenpoets. Toen moesten ook de wc rollen nog mee...

Na het middageten gingen we kennismaken op onze nieuwe stageschool. The Bellefield school. We gingen te voet, dat was na wat omwegen ook prima te doen. We liepen en school binnen en rechts van ons klonk een enthousiaste roep: Oooooo, you are the Dutch students! van de receptioniste. We moesten onze namen opschrijven in het gastenboek en we kregen een Visitor sticker die we op ons shirt moesten plakken. Na even te hebben gewacht werden we opgehaald door onze begeleiders. Dit zijn twee nog jonge juffen. Van hen kregen we een rondleiding door de school. Alle lokalen werden aan ons laten zien, ook de lokalen waar 'onze' klas is. Ondertussen kregen we uitleg over het thema dat ze behandelen. De kinderen met de leeftijd van 6-7-8 behandelen de WOI en de oudere kinderen de WOII. Het is duidelijk te zien dat een praktische school is. Overal staan werkstukken die de kinderen hebben gemaakt. Aan een schoolbord ging een leger pak.
Na de rondleiding hadden we een kort gesprekje met de directeur. Een aardige man die ons nog kort de regels uitlegde over het fysiek omgaan met de kinderen.
Na een half uur stonden we weer buiten. Wat hadden we een enorm tuuthoofd! De Engelse woorden buitelden over elkaar heen in onze hersenen. Thuis gekomen waren we er helemaal moe van. Woensdag is onze eerste hele dag, we zijn zeer benieuwd! Wij hebben er in elk geval zin in!

Dinsdag morgen begon wat regenachtig. Na een snelle blik op buienradar zagen we dat het om 13 uur droog werd. We besloten om dan naar Bath te gaan. Op het station kochten we een kaartje en toen we op weg in de diesel trein naar Bath. We stapten uit in Bath Spa. Na gelopen te hebben langs kerken, souvenirs te hebben gekocht en een broodje te hebben gegeten gingen wij richting het Jane Austen Centre. We kregen daar een rondleiding van een mevrouw in een jurk uit 17-1800. Ze vertelde over het leven van Jane Austen en haar familie. We mochten zelfs kleding uit die tijd aantrekken! Ontzetten leuk en grappig om te doen! Na nog even geschreven te hebben met een ganzenveer, gingen we op weg naar in een cirkel gebouwde huizen die al eeuwen oud zijn. Tussen mega reuze bomen midden op een rotonde schoten we wat mooie plaatjes.
Helaas heeft de zon zich niet laten zien. Hierna was het tijd om weer naar huis te gaan. We werden op het goede perron gezet door een alleraardigste treinmedewerker. Hij vroeg waar we vandaan kwamen. Noorwegen? Zweden? O Finland dan? Nee, we komen uit Nederland! Aha, Schhhhhhhiphol! (met de nadruk op de ch) De meneer had er zeker lang op geoefend ;)

• 01 Maart 2016 - 22:25

Gerlinde:

Wat leuk om te lezen hoe jullie het hebben!
    Heel veel succes met jullie eerste stagedag morgen! Komt vast goed:)

Liefs Gerlinde

• 01 Maart 2016 - 23:06

Ethel Wolting:

Nou hele belevenis zo. Kan me voorstellen dat jullie moe zijn. Spannende dag morgen. Hoop dat het meevalt en snel jullie draai gevonden hebben.
    Groeten van ons allen

• 02 Maart 2016 - 08:22

Maria:

Ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen!!
    Heel veel succes met alles!

Liefs Maria

• 02 Maart 2016 - 14:36

Ada Kint:

Ha meiden,

Leuk om te lezen, zeg!
    Veel plezier en een fijne, leerzame tijd daarginds toegewenst!
    Jammer dat jullie nu op 4 maart niet even een taartje kunnen komen eten.......

Groeten, Ada Kint

• 02 Maart 2016 - 15:05

Sjoerd:

Hoi jeannette wat ben je aan het doen
    Waneer zie ik je weer ?
    Gaan we weer skaip met ik en jij is papa nog
    Lief ? :) hi hi hoe was het op de engelseschool
    was het leuk of nietleuk??? ik denk het wel tog?
    met josua charlotte zoomuteen mee skielere
    want we hebben niewe skielers :) en tot weer
    Gou

• 02 Maart 2016 - 21:31

Tante Sonja:

Ha Jeannette,

Wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen!
    En die foto's in die romantische jurken geweldig.
    Als je dit berichtje lees dan zit je eerste stage dag er op, ik denk dat jullie best wel moe zullen zijn.
    Wat voor groep doen jullie? en hoeveel kinderen zitten er in de klas?
    We wensen jullie een fijne en leerzame tijd in Engeland.
    Lieve groetjes,
    oom Leen en tante Sonja

• 03 Maart 2016 - 21:59

Eline Van Den Berg:

Ha Jeanette en Laura,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen! En wat een geweldige foto's! Straks kom je thuis Jeannette, is mama aan het naaien geslagen en hangt er zo'n jurk voor je klaar :-) Staat je goed hoor..
    Geniet er van en een goede stagetijd voor allebei gewenst!
    Hart. groeten, Arnold, Eline en de kids

• 05 Maart 2016 - 20:41

Opa En Oma:

Dag Jeannette voor jullie een goede zondag morgen. Stil zeker zonder je vader, Maar de tijd zal zo voorbij zijn gr en liefs van ons.

• 05 Maart 2016 - 22:17

LbG Hoornbeeck:

Very nice to read your first experiences! I'm looking forward for the stories about your aprenticeship...many blessings on Sunday.
    Greetings, mw. Lambregtse