3/4-16/4: vakantie vieren, verjaardag en school - Reisverslag uit Trowbridge, Verenigd Koninkrijk van Laura en Jeannette - WaarBenJij.nu 3/4-16/4: vakantie vieren, verjaardag en school - Reisverslag uit Trowbridge, Verenigd Koninkrijk van Laura en Jeannette - WaarBenJij.nu

3/4-16/4: vakantie vieren, verjaardag en school

Door: Laura en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Laura en Jeannette

25 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Trowbridge

Zondags was het gewoon druk in ons huis! Met vier personen was het reuze gezellig.
Maandag morgen reden we met de auto naar Bath. Het was heel erg leuk om deze stad waar wij al een paar keer zijn geweest, aan Jeannette’s moeder en aan Laura’s broer te laten zien. We begonnen goed in de Mc Donalds met een kop koffie. ‘s Morgens hebben we de bezienswaardigheden bekeken. The Abbey, de Romeinse baden, het Circus en the Royal Crescent. Daarna liepen we naar de rivier. Het leek ons wel leuk om de riverwalk te lopen. Onderweg hiernaartoe voelden we al een eerste regendruppels vallen. Het begon er al lekker regenachtig uit te zien, zoals op de foto’s te zien is. De riverwalk was het zeker waard! We liepen wat lager en we hadden goed zicht op de bruggen en een klein mini watervalletje. Omdat het steeds harder begon te regenen liepen we hard door naar de binnenstad. Half doorweekt renden we de Primark binnen op zoek naar een paraplu. En die hadden ze in overvloed want ja, het is en blijft Engeland hé!
Bij een eettentje haalden we een lekker broodje. Op ons gemak liepen we door de winkelstraat. Toen het tijd was om zo langzaamaan terug te lopen naar de auto kwamen we een trompettist tegen. Het leek Laura wel een goed idee om hem een beloning te geven voor zijn muzikale optreden. Zo gezegd, zo gedaan. Een pound in de muziekkoffer van de jongen. Hij was net zijn muziekstuk aan het afronden en met een lange toon en hij keek Laura met een lachende blik aan… slap van de lach liepen we verder!
Bath achter ons latend reden we naar Casta Combe. Het kleine mini-dorpje staat bekend om de oude schilderachtige huisjes en de kerk. Helaas bleef het de rest van de dag regenen.

Dinsdag daarentegen was een schitterende dag! Al om 6 uur stonden we naast ons bed. We hadden een lange tocht voor de boeg: naar het Isle of Wight, aan de zuidkust van Engeland. Met de pond voeren we naar het eiland toe. Gelukkig hadden we nog een hele lange dag om hier te zijn. We wilden in één dag het eiland over en het liefst natuurlijk alles gezien hebben. Aangezien het ongeveer 100 kilometer is om het eiland rond te rijden wisten we dat dat niet ging lukken. Tegen de klok in reden we langs de kust. Als eerst kwamen we bij The Needles, het uiterst westelijke puntje. Prachtige witte krijtrotsen met drie rotsen in het water en een vuurtoren. We hadden het enorm getroffen met het weer want de lucht was strakblauw!
Terug in de auto en we reden verder. We bekeken de krijtrotsen, de kiezelstranden en genoten we van korte wandelingetjes langs gevaarlijke steile kliffen. We sloten onze rondrit af met koffie en een taartje. Hmmm!
Na een lange dag reden we terug naar Trowbridge. Wat was het een prachtige dag! Wat een geweldig mooie natuur!

Omdat het dinsdag nogal laat was geworden deden we het woensdags rustig aan. Wouter, Laura’s broer zou deze middag weer terug gaan naar Nederland. We reden ’s morgens naar Bradford on Avon, een stadje hier 5 minuten rijden vandaan. Die middag vertrok Wouter. Goede reis naar huis!
’s Avonds hadden we Prayer Meeting.

Donderdag was het een regenachtige dag. Gezellig thuis zitten is ook niet erg! We maakten plannen om de dag erna, vrijdag naar Londen te gaan. We liepen naar het station om kaartjes te kopen, is dat maar weer gebeurt!

Vrijdag morgen maakten we ons klaar voor een dagje London! Om half tien hadden we de trein richting London Waterloo. Een ritje van een kleine twee uur. Die twee uur besteedden we goed door een flink te werken aan ons haakwerkje. We maken allebei een kussensloop. Grappig om de gezichten van de mensen te zien, vooral de wat oudere dametjes vonden het wel een leuk gezicht, twee meiden al hakend in de trein…
En toen London City. Een enorm station vol mensen en we wisten niet waar we heen moesten. De lesjes Engels op de Pieter Zandt wierpen hun vruchten af, de weg vragen konden we als de beste! Vanaf station Waterloo was het prima te lopen naar het stadscentrum en al snel doemde het London Eye voor ons op. We zijn er niet in geweest maar het was wel een foto waard. Over de brug liepen we naar de andere kant richting de Big Ben. Ondertussen maakten we foto’s foto’s en ja, foto’s. We leken wel toeristen! Het grasveld achter de Big Ben was een mooi plekje om onze bolletje op te eten. Op ons gemak wachtten we totdat het één uur was. Die klok moet je natuurlijk even horen slaan.
Met de Underground gingen we verder. Buckingham Palace, het park daarachter, de Tower of London, de Tower Bridge… Ja, en natuurlijk moesten we de winkelstraat even bekijken, nou ja.. winkelstraat, winkelstraten! Om 8 uur was het weer tijd om naar huis te gaan. In de trein toverden we ons haakwerkje weer tevoorschijn en ook nu leverde dat heel wat bekijks op. Ook van een jongeman die vol verbazing naar ons stond te kijken. “OOOOO, are you making a scarf?” vroeg hij aan Jeannette. Eeehm, nee? Een kussensloop? Ach, nodige lach-uurtjes hebben we wel weer gehad.
Na een flinke treinvertraging kwamen we om half 11 weer veilig aan in ons huisje.

En op zaterdag… Was Laura jarig!!! Happy birthday to you! Je verjaardag in een ander land vieren zonder je ouders en je eigen familie is toch best een beetje raar. We hebben het rustig aangedaan die dag. De moeder van Jeannette kon alvast de nodige spullen inpakken voor maandag. Laura had de familie Broome, (van wie we het huis huren) uitgenodigd om ’s avonds even langs te komen voor haar verjaardag. Maar de hele avond hebben we geen ‘Broome’ gezien. De taart is wel opgekomen, hoor.

Zondag gingen we twee keer naar de kerk. Jeannette las in een razend tempo een heel boek uit. Haar moeder had die meegenomen en dat boek ging de dag erna weer mee naar huis. Doorlezen dus!

En op maandag zwaaiden we de moeder van Jeannette uit. Dag! We vonden het super gezellig en leuk dat u er was! Het was een hele optocht door de regen, met die koffers ;)

Tja en toen was het ook met onze vakantie gedaan. Vanaf dinsdag gingen we weer elke dag naar school, gewoon weer op 7 uur ons bedje uit. Maar daar zijn we toch ook voor gekomen!
Ons goede voornemen was om elke dag na schooltijd voor onze pabo toetsen te gaan leren. Geschiedenis, aardrijkskunde en natuur en techniek. En als we dan ook nog al onze verslagen op orde hadden voor het einde van de week mochten we op zaterdag ergens gaan koffie drinken van onszelf.
Nou, en dat is gebeurd! Een prachtige beloning na ons harde werken.

• 28 April 2016 - 18:14

Opa En Oma:

Hallo Jeannette,
    Wat een leuk verhaal over dat h aken, zou hrt weleens gezien willen hebben gellof masr dat het verteltv werd avond toen de reizigers thuis kwamengroetjes en tot zien
    Opa en Oma Havenaar Benthuizen